Sivut

Tarina

Tarjoamme ainutlaatuisia juomia elämyksiä arvostaville suomalaisille.

Vaalimme perinteikkään oluen panemisen, käsityön ja yhdessä tekemisen perinteitä suurella sydämellä.

Ainutlaatuisen olutvalikoimamme seurassa oluen ystävien arjen hetkistä tulee hieman nautinnollisempia ja juhlista vielä vähän hauskempia. Virvoitusjuomamme maistuvat sekä nuorille että varttuneemmille.

Panimomme sai alkunsa vuonna 1991 halusta tehdä paikallisesti asioita omalla tavallamme: käsin, hyvällä porukalla ja laadukkaasti.

Tänä päivänä panimollamme on iso määrä osakkaita, mutta tekemisemme tapa on säilynyt alkuperäisen aitona ja tulee säilymään vastaisuudessakin, siitä aiomme pitää huolen. Suomessa toiminnassa olevista pienpanimoista olemme toiseksi vanhin.

Vastuullisuus

Henkilöstö

1991-1993

Koff sulkee Pyynikin Panimon. Pirkanmaan Uusi Panimo (PUP) perustetaan, jotta panimotoiminta Pirkanmaalla jatkuisi.

Peruskivi muurataan 1992 Nokialla.

Suomalainen Tankki Oy valmistaa modernin oluen keittolaitteiston panimon toiveiden mukaisesti. Pullotuslaitteisto ostetaan Saksasta.

Ensimmäiset oluet markkinoille vuonna 1993: PUP III ja PUP IV.

1994-1997

Tuoteklusteri laajenee. Kellari III ja IV lanseerataan.

PUP tekee yhteistyösopimuksen Linda Lampeniuksen kanssa ja tuo juomabisnekseen henkilöbrändäyksen. Siiderin valmistus kuitenkin loppuu 1999 oikeusjutun seurauksena.

Ensimmäinen suomalainen päärynäsiideri tuodaan markkinoille.

Tuotantotiloja laajennetaan.

1998-2000

Linda-siiderin valmistus loppuu.

Laivuri-olut tuodaan markkinoille.

Pakkauksiin tulee 0,33 pullon lisäksi 0,5 PET-pullo.

2000-2003

0,5 l:n PET-pullossa makusiidereitä ja kaksi long drink –juomaa tuodaan markkinoille.

2004-2006

Pirkanmaan Uusi Panimo – PUP Oy vaihtuu Nokian Panimo Oy:ksi.

Hankitaan puoliautomaattinen 6-pack –pakkauslaite pulloille.

Hankitaan tölkityslinjasto.

Oluet Keisari-brändin alle. Lager, Münchener ja Dark tuodaan markkinoille.

Kuningatarsiideri tölkkiin.

2007-2008

Nokian vesikriisi ajaa yhtiön konkurssin partaalle. Myynti tippuu merkittävästi ja brändi kärsii. Henrik Andersin ostaa enemmistöosuuden yhtiöstä. Toiminta raskaasti tappiollista ja suunnitelmat panimon pelastamiseksi luodaan.

2009-2011

Keisari EloWehnä lanseerataan ja tuote palkitaan useissa kilpailuissa.

Luomuraaka-aineista valmistettu Keisari Luomu Pils tuodaan markkinoille. Luomu Pils on ensimmäisenä alkoholituotteena Vuoden luomutuote 2011.

2012

Liiketoiminnan kehittämiseen panostetaan. Ensimmäinen voitollinen tilikausi Linda-siiderin jälkeen tehdään vuonna 2012.

2013

Osakkeet liitetään Euroclearin arvo-osuusjärjestelmään.

Tuotekehityksen tueksi investoidaan pienempään oluenvalmistuslaitteistoon.

Keisari 66 American Pale Ale tuodaan markkinoille ja tuote aloittaa pintahiivaoluiden nousun Suomessa.

Tuotantotiloja laajennetaan.

2014-2015

Pullotuskone hävitetään ja kaikki tuotteet siirretään alumiinitölkkeihin.

Uusi tehokkaampi tölkityskone hankitaan Italiasta.

2016-2019

Sun’n –sarja syntyy. Ginger Beer ja Cream Soda sarjan ensimmäiset maut. Sun’n sarja innoittaa muitakin pienvalmistajia lähtemään mukaan virvoitusjuomamarkkinaan.

Mocktails –sarja tuodaan alkoholittomien ryhmään. Pina Colada ja Mojito sarjan ensimmäiset maut.

Tuotantotiloja laajennetaan.

Kuluttajille avataan ovet panimoon sisälle, kun panimokierrosten kaupallistaminen aloitetaan.

Kausioluet eli Talviolut ja Kesähetki tuodaan markkinoille Keisari sarjaan.

Keisari Micro IPA 2,8 % tuodaan markkinoille saavuttaen suuren suosion.

2020-2021

Panimon oma verkkokauppa avataan.

Panimomyymälää laajennetaan ja anniskelutoiminnan suunnittelu panimon yhteyteen alkaa.

Keisari Terassi avataan kuluttajille panimon yhteyteen.

Keisari Oktoberfest järjestetään ensimmäisen kerran panimon pihassa saavuttaen suuren suosion.

Ympäristö- ja energia-asioihin panostetaan yhä enemmän.

2020-2021

Uusi keittämörakennus valmistuu ja Saksasta hankitaan uusi tehokkaampi ja ympäristöystävällisempi oluenvalmistuslaitteisto.

Tonttikaupat Nokian kaupungin kanssa varmistuvat ja tontti laajenee kaksinkertaiseksi. Tonttikaupat mahdollistavat kasvun panimon nykyisessä sijainnissa Nokialla.

Keisari Sauvin Sour lanseerataan vastaamaan hapanoluiden nousevaan trendiin.

Sun’n sarjan hyvä kasvu jatkuu kun uudet maut Sweet Strawberry, Amazing Apple ja Cola Vanilla tuodaan markkinoille.

Mocktails sarjan suosituimmaksi tuotteeksi nousee uusi maku Italian Spritz.

2022

Keisari Mosaic IPA tuodaan markkinoille keräten paljon positiivista palautetta.

Paikallisten kuluttajien kanssa yhteistyössä kehitetty Nokia-lager tuodaan markkinoille.

Etkö löytänyt etsimääsi lähikaupasta?
Käytä ääntäsi ja toivo Nokian Panimon tuotteita kauppiaalta!

Vaikuta valikoimaan! Kauppiaat etsivät jatkuvasti uusia tuotteita hyllyille – toiveitasi oikeasti kuunnellaan.
Täytä oheisista linkeistä lomakkeelle toivomasi tuotteet, ja hoidetaan lempparisi lähelle yhdessä.